יום שישי, 22 בספטמבר 2017

מציאות רבודה בחינוך

מציאות רבודה הינה טכנולוגיה המאפשרת לנו דרך המסך ללמוד ולהבין תהליכים בצורה חווייתית. כלומר באמצעות משחק או תוכנת מחשב אנו מתחברים למציאות שהיא סוג של עולם אחר. אם ניזכר קצת בדרכי למידה מהעבר, הורה שרוצה להעביר לילד שלו איזשהוא מסר, עושה זאת פעמים רבות דרך סיפור, הוא מנסה לדמות לו את המציאות בין אם זה משהו שהוא מקריא מתוך ספר ובין אם תהליך שהוא מתאר בעל פה.
המציאות הרבודה מאפשרת לנו בכל מיני אמצעים כמו למשל קוליים, חזותיים ומוחשיים ממש להעביר את המסר בצורה טובה יותר ואפילו לסייע לילדים לפתור בעיות מסובכות.
איך אפשר לשלב מציאות רבודה בחינוך ?
במגוון של דרכים… אפשר דרך תוכנות מחשב ומשקפי ה- VR להראות לילדים איך כאמור ניתן לפתור כל מיני תהליכים מסובכים, איך דברים מתרחשים בחלל או מחוץ לכדור הארץ, איך פועל כוח המשיכה, איך מטוס עובר מהקרקע לאוויר, איך מדינה מסוימת כבשה מדינה אחרת, איזה חלק הים תופס מכלל כדור הארץ ועוד ועוד.
איך המציאות הרבודה תורמת לחינוך ילדנו?
1.        בעזרת טכנולוגיית מציאות רבודה יכולים הילדים לנתח בצורה ביקורתית את הרעיון שעולה בתוכנה עצמה ולדבר עליו
2.        בעזרת טכנולוגיית מציאות רבודה ניתן להעביר רעיון שקשה מאוד להסביר במילים ולפשט אותו
3.        בעזרת טכנולוגיית מציאות רבודה ניתן להפוך את הלמידה של הילדים מפסיבית להרבה יותר אקטיבית
אילו תוכנות קיימות המאפשרות לימוד בתחום המציאות הרבודה?
ובכן יש המון סוגים של תוכנות ואפליקציות באמצעותן ניתן ללמוד ולהעשיר את הידע שלנו. למשל אפליקציה בשם Anatomyou מאפשרת לנו להכיר את האנטומיה של גוף האדם מבפנים כאשר לגולש מועברת התחושה שהוא מנווט בין מערכות הגוף השונות. בנוסף, ניתן להנות מסיור מודרך במערכת השמש באפליקציה שנקראת Titans of Space דרך תא הטייס. באמצעות טכנולוגיית המציאות הרבודה אפשר להבין המון אירועים ותהליכים הקשורים בתחומים שונים כמו רפואה, פיזיולוגיה, כימיה, ביולוגיה, מדעים, טבע ועוד..


from hiteachar https://www.hiteachar.com/single-post/2017/09/22/%D7%9E%D7%A6%D7%99%D7%90%D7%95%D7%AA-%D7%A8%D7%91%D7%95%D7%93%D7%94-%D7%91%D7%97%D7%99%D7%A0%D7%95%D7%9A

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה